Iklan

Selasa, Mei 31, 2011

BUAH KERIANG DOT

Minum pagi di pantri office dengan member2.  Baru nak duduk, dihulur sepinggan buah.  "mai makan... anggur Malaysia".  Telinga ni antara dengar dengan tidak "buah anggur Indonesia?" kebetulan seorang boss tu baru balik dari Indonesia, ingatkan ole2 dari seberang.

Buah apa ni?

"Rasalah.... anggur Malaysia".  Ambil sebiji dan terus masuk mulut .... mak ai, masemmmmmm!
Masing-masing ketawa, sebab yang lain dah terkena,  apa lagi pekena orang lain lah pula.

"Buah apa ni?  Tak pernah jumpa lagi sepanjang hayat dikandung badan .... rasanya lah!"
Haaaa... nak tau, inilah dia yang dinamakan BUAH KERIANG .  Kawan asal utara kenal buah keriang ni.... kami dari kawasan tengah ni rata-rata tak kenal.

Buka internet, search ......memang sah ada, depa panggil "BUAH KERIANG DOT",  antaranya yang bercerita,  juga di sangkelu.

Buah Keriang Dot

6 ulasan:

ajwa berkata...

Assalam,

First time singgah sii. Menarik. and first time heard about buah keriang :-)

Syimama berkata...

wkmsalam..tq ajwa kerana singgah. Ya 1st time jumpa keriang ni.

azlina berkata...

kalau ina pun dah makan..rupanya memang saling tak tumpah macam anggur

khairul abdullah berkata...

Saya berpeluang menikmati buah ni minggu lepas, jumpa ada makcik jual kat tepi jalan. Kali terakhir saya makan adalah 20 tahun dulu. Minggu lepas makan sampai "purple" lidah dan jari.

Syimama berkata...

salam Ina & Khairul.
Sekali pandang, keriang ni betul macam anggur ...hari ni sy dah pandai makan, lepas makan makan kek manis..makan keriang, baru ok,taklah masaam sangat.

Muhammad Hurrairah berkata...

Kt mana leh dapat buah ni??isteri ngidam...tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...