Iklan

Rabu, Februari 23, 2011

KEHIDUPAN RINGKAS TAPI SIGNIFIKAN

Pagi ni ..  teringin memulakan pagi dengan meneroka blog2 e-sahabat.  Tiada tujuan tertentu, cuma mencari bahan bacaan yang bersesuaian.

Tetiba terbuka satu blog yang menyenaraikan link2 pujaannya bawah tajuk inspirasiku, sy lihat satu persatu tajuk2 blog dan terpandang KEHIDUPAN RINGKAS TAPI SIGNIFIKAN.  Rasa macam menarik je tajuk ni.

Sy buka dan baca dari satu artikal pada satu artikal.  Terasa terpikat dengan gaya bahasa yang disampaikan secara bersahaja.  Cerita  ringkas tapi penuh makna.  Penggunaan bahasa tidak menekan dengan bahasa yang berat2.

Bagi sy, orang biasa ... yang cuma pandai membaca, kurang idea dan tidak pandai mengarang...penyampaian beginilah yang saya idamkan... pembacaan santai, isi mudah difahami dan tidak membosankan.

Setelah membaca beberapa tajuk, baru terlintas difikiran.....
"Siapalah agaknya penulis blog ni?"
"Apa alamat blog dan tajuknya... jangan sampai terlepas lain kali"
"Penulis ni agak2 lelaki ke perempuan?"

Setelah itu baru melihat alamat blog http://muhdkamil.org/blog/ .   Biar betul ni... bukankah ini nama penulis buku Travelog Haji dan Travelog Dakwah.  Buku yang sy baca tahun lepas.  Buku yang membangkitkan kenangan Ibadah Haji sy beberapa tahun yang lepas (2005/2006).   Patutlah gaya bahasa dan penyampaian seakan pernah sy jumpa/baca............ rupanya memang betul.

Alhamdulillah.... sy dipertemukan dengan yang sy cari2 pagi ini.... walaupun asal sebenar sy tidak tahu hendak mencari apa..... sekadar mencari sesuatu yang dapat memberi manafaat, sebagai pengisian pagi sebelum memulakan tanggungjawab harian.

Alhamdulillah ..... mari membaca  "KEHIDUPAN RINGKAS TAPI SIGNIFIKAN"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...