Iklan

Rabu, Februari 02, 2011

ARTIKEL LAMA YANG PERLU DIBACA SEMULA

Saya berpurdah bukan kerana alim

Nota: Artikel diambil terus tanpa ubah dari email yang diterima. Sekadar perkongsian dengan teman-teman semua. Mungkin sudah ada yang membacanya.

====================================================
Rasanya sudah ramai yang tahu tentang kesusahan lampau saya kerana banyak majalah menyiarkan cerita itu. Niat saya tiada lain, hanya mahu menjadi pencetus semangat untuk wanita di luar sana. Biar mereka tahu, sebagai manusia jangan terlalu mengharapkan orang lain untuk berjaya dalam hidup.

Pn. Rozita sebelum berpurdah

Saya pernah jadi penoreh getah, sambil-sambil itu melakukan bermacam-macam kerja kampung untuk menampung hidup. Malah pernah juga cuba berniaga kedai runcit, menyertai MLM dan bekerja kilang.

Apabila berjaya dengan perniagaan Sendayu Tinggi, saya mula sedar manusia perlu ada tiga sifat jika mahu berjaya. Pertama, mereka mesti mengorak langkah untuk memulakan perkara kecil dalam diri. Kemudian, jangan pernah berkata tidak sebelum mencuba kerana tiada apa yang mustahil. Ketiga, jangan suka menyalahkan orang lain.
SILA BACA ARTIKEL SELANJUTNYA DI:   KLIK!  saya-berpurdah-bukan-kerana-alim

Terima kasih kepada : Keluargaku Sayang


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...