Iklan

Sabtu, Februari 18, 2012

UMRAH - EMAK & ADIK SEKELUARGA


Untuk sekian kalinya emak mengerjakan umrah.  Pernah sendiri, dengan kawan, dengan sepupu dan kali ini termakbul hajat pergi dengan anak sendiri.

Tapi pergi kali ini lain sedikit, selalu flight di KLIA, tapi kali ini di LCCT. Surat asal menyatakan penerbangan terus dari KLIA ke Jeddah. Sehari sebelum pergi terima paggilan dan surat penerbangan singgah di Singapura.  

Malam tadi pula  terima SMS  flight AirAsia .. LCCT le tu, yang sedihnya penerbangan ke Singapura jadual berasingan.  Emak flight jam 8:45am dan Uzah jam 11.45am.  

Jam 5:30 pagi kami keluar rumah menghantar emak, sedangkan adikku menyusul kemudian.  Kami sampai di LCCT menjelang waktu subuh...kami fikir kalau solat di surau LCCT tentu sesak.  En Abe buat keputusan berpatah balik, solat di stesen minyak Petronas selalunya ok juga.  Kami terus ke surau......ok juga, agak luas tapi pelik sikit ... KONGSI SURAU tanpa langsir pemisah.  Dah darurat, solat saja .... tawakkal.

Sempat bergambar dengan emak depan McD, waktu ni orang belum ramai lagi.

Bertemu wakil  agensi umrah sambil menunggu ahli rombongan lain, sementara tu pergi bersarapan pagi terlebih dahulu.  Makan nasi lemak dan kopi.  Sebenarnya kalau ikutkan hati .... tekak ni payah nak menelan nasi lemak tu (mengenangkan emak akan terbang sendirian) .. tapi depan emak kena tunjuk sporting dan macho, tak mau emak susah hati pula, nanti dia tak lalu makan, lagi susah.

 Apa yang sedang dibincangkan tu?

Mendengar penerangan wakil agensi

Menjelang 7.40am  emak diminta naik ke balai berlepas .. bersendirian, tiada ahli rombongan lain dan tanpa wakil agensi. Kesiannya emak kami ... nasib baik emak dah biasa pergi dan emak memang peramah, tiada masalah mendapat kawan.  Tapi memandangkan emak dah tua dan kebelakangan ni sakit-sakit kaki ... itu yang membuat kami tak senang hati.  Macamana dia nak ambil bagasi .... tapi apa nak buat. 

 Kesiannya emak terbang sendirian...moga selamat.

Kami bermaafan, berpelukan dan saling berpesan-pesan dan lepaskan emak dengan doa selamat sejahtera.

Uzah sekeluarga baru sampai ...pink sedondon.

Menjelang jam 9.00 pagi, adikku sekeluarga pun sampai.  Menemani mereka selama 30 minit sambil bercerita2  apa yang patut dan  yang terjadi.  Menjelang 9.30 pagi kami minta diri untuk balik tanpa menunggu mereka berlepas.






Comelnya Irfan dan Nurin  pakai camni.

"SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN MEREKA, DAPAT MENUNAIKAN IBADAH DENGAN SEMPURNA. SELAMAT SEJAHTERA PERGI DAN BALIK".

Antara foto suasana yang dapat dirakam 
Masing-masing sibuk dengan urusan sendiri




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...