Iklan

Selasa, Julai 19, 2011

BUNGA-BUNGA INDAH

Bila sihat, tidak terasa nikmat sihat... bila sakit baru tahu betapa berharganya waktu sihat.  Dah dikatakan tidak sihat, buat apapun serba tak menjadi.  Nak tidur... rasa dah berlebihan, nak buat kerja tak terdaya... nak duduk sakit kepala, nak berjalanpun badan rasa melayang.

Sesekali merasa nikmat sakit, semoga dapat menghayati nikmat sihat.... seterusnya menghapus dosa2 yang dilakukan.  Insyaallah, Allah kurniakan kesembuhan dan kekuatan.

Hari ini, alhamdulillah...agak lega.  Bolehlah menyiarkan foto bunga-bunga indah,  Siaran yang lalu lebih kepada lanskap dan taman ... kali ini khusus kepada bunga-bunga berkembang.

Melihat keindahan bunga-bunga ni, semoga mendamaikan hati dan merawat minda ... sihatkan mata.

Bunga Raya Besar size L - sebesar pinggan




Bunga Kesidang ... pertama kali lihat
Bau harum... seperti bau pandan.














Orkid yang paling menawan hati saya... tapi tak beli pun.





Ini satu lagi orkid yang menawan hati...mahe, anak dah abih.

Yang ni pun menarik... tapi tak tau kenapa ... tak beli anaknya... balik terkenang2.





















Bunga ni tumbuh melata kat pasu depan tu... cabut n buang, tapi bila lihat yang disemai...aduh, cantiknya!

Bunga ni 'snap' kat satu lanskap... tak tau namanya.  Pastu cari merata.. nak beli tapi takde rezeki, tak jumpa. Mana nak beli ni ya?














4 ulasan:

Ucu Faridah berkata...

salam syimama...
tengok bunga2 pun dah boleh kenyang...tak tau nk pilih yg mn satu...

Syimama berkata...

ucu...itu kenyang mata, macam ucu rajin sangat masak, takyah makan dah kenyang... kenyang bau.

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum syimama,

Cantiknya bunga-bunga tu. Antaranya orkidnya tu, ada yang kak ani tanam.

Terima kasih.

cerita dewasa berkata...



Keep up the good work!
Thanks for sharing.
cerita dewasa / cerita 17 tahun / cerita panas
cerita sex / cerita abg / cerita bokep / gambar bokep
abg hot / gambar hot / cerita horny / cerita hot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...