Iklan

Khamis, Jun 05, 2014

KARIPAP KENTANG




Hari minggu yang rajin .... hahaha

Menyelak-nyelak blok kengkawan, tiba2 ternampak RESEPI KARIPAP.  Terus teruja nak buat karipap.  Sebenarnya bukan tak pandai atau tak pernah buat karipap ...dulu2 zaman remaja kat kampung, memang selalu berkaripap.... tapi sejak berumah tangga sendiri ni............... tah pernah buat tah tidak.  Dah lupa. Ini semua angkara En Abe tu yang tidak meminatinya.  Hai di rumah ni dialah orang yang selalu menghabiskan apa-apa hidangan, tapi kalau dah dia tak minat, alamat penat je menguli.... lebih baik beli 4 biji makan sendiri.

Tapi kali ini, tidak berpegang dengan cerita di atas lagi.  Anak-anak dah besar, anak jiran pun dah ramai ... kalau tak habis, tiada masalah lagi.

Maka dengan pertolongan resepi dari ........... yang amat memudahkan kerja (maklumlah dulu zaman muda2 buat karipap takde ukur2 - tuang-tuang bahan, gaul dan uli, tak macam sekarang ramai dah berusaha memudahkan kerja).

Dengan terujanya hari ini nak mengimbau kembali, adakah masih ada skill lagi atau tidak. Terima kasih pada ........... kerana membantu.



RESEPI KARIPAP
(asal dari :    )
















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...