Iklan

Ahad, Februari 24, 2013

NOVEL AWAK SUKA SAYA TAK?

Assalamualaikum.

Malam ni malam minggu .... malam santai... layan NOVEL la.  Lama tak bernovel ni, sejak 2 menjak ni, masa untuk novel memang terhad.

Lagi satu nak layan novel selalu pun kurang manis ... nanti orang kata "mengalahkan remaja" pula. 

 Abe I tu kurang berkenan, asyik le perli..... "NONSENSE, dah tua-tau baca novel".  He3... Abe ku jangan le mare,  baca novel  bukan sebarangan novel ya.  Baca novel untuk "menambah ilmu, meremajakan hati dan jiwa, memupuk kasih sayang .... agar tidak layu atau bosan (kasih sayang kan kena segar sentiasa)".

Buku agama, artikal, majalah dan surat khabar  pun baca juga ... apa salahnya diselang-selikan dengan novel kannnnnnnnnnn!



Malam ni dah khatamkan novel "AWAK SUKA SAYA TAK?" Oleh MELUR JELITA.
Sangat menarik, cerita tentang perjuangan cinta.  Cinta abadi pada Yang Maha  Esa, cinta pada kekasih dan cinta pada keluarga.  Dihiasi dengan "hadis" dan kata-kata hikmah yang meruntun jiwa, romantik serta ceria.


Jenuh juga nak menghabiskannya .... tebal tu, 1056 mukasurat.... tapi berbaloi membacanya.
Banyak bab terkesan di hati, tapi antara yang paling melekat di jiwa.... dialog ibu pada anak perempuannya sewaktu majlis  akad nikah... mukasurat 1019 & 1020.

- Terkenang bagaimana sebak dan sahdu ibu menasihati kami selepas majlis persandingan 27 tahun yang lalu 
.... KERANA AKU SEORANG ANAK.

- Menginsafi diri, adakah aku dapat melafazkan kata-kata nasihat  sedemikian rupa kepada anak-anakku nanti  bila tiba masanya. 
.... KERANA AKU SEORANG IBU.



Tahniah Melur Jelita
&
Terima kasih  kepada Kak Nisma yang telah 
memperkenalkan novel ini.





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...